De verkeersoplossing vinden wij een goede. Niet meer werken met een recht van overpad, wat altijd problemen kan veroorzaken, maar een openbare ontsluitingsweg met bestemming Verkeer-3.
In het algemeen kunnen wij meegaan met al die bepalingen die nu ook al voor de omwonenden in het bestemmingsplan Overwhere-Zuid 2012 gelden.
Een politieke vraag nog wel over de aan huis verbonden beroepen en de Bed & Breakfast.
Bepalingen uit het oude bestemmingsplan zijn “geëvolueerd”, zoals dat genoemd wordt, naar de huidige formulering in nieuwe bestemmingsplannen.
Houdt dit in, dat er nu twee regimes naast elkaar bestaan, inhoudelijk verschillend, en wat gaat het college daarmee doen bij de uitvoering van de handhavingsregels in beide soorten bestemmingsplannen?
Hierover graag opheldering.
Indieners van zienswijzen kunnen wij volgen in hun verbazing en afwijzing van de verplicht voorgeschreven gevel-lijnen.
Deze komen niet overeen met wat in de directe omgeving gebruikelijk is, ook niet met de gevelrichting van de huidige te slopen opstallen op het terrein.
Op het kaartmateriaal is dat duidelijk te zien.
Bij amendement stelt GroenLinks dan ook voor, de gevel-lijnen in overeenstemming te brengen met die van de overige panden in de directe omgeving.