Team GroenLinks 16e plek in Popquiz in P3!

Op woensdag 27 december 2017 was is Pop- & Cultuurpodium P3 in Purmerend een nieuwe editie van de fameuze Popquiz. GroenLinks Purmerend deed mee. Het team van GroenLinks bestond uit Joke Florax, Marone Welbergen, Carla Brocken, Pascal Wortmann en René Verhoogt.

Even voor acht uur verzamelden het team bij de hoofdingang. Nadat de jassen waren afgegeven bij de garderobe en de deelnemersformulieren bij de inschrijfbalie waren opgehaald nam ons team plaats in de grote zaal van P3. Een mooie plek vlak bij het podium. De zaal was helemaal vol met mensen. Jong en oud. De deelnemende teams allemaal aan een tafel en verder uiteraard ook supporters langs de kant en aan de bar.

In deze eindejaarsquiz werden de in totaal 30 deelnemende teams in vijf rondes ondervraagd over het beste en slechtste van toen en nu. Met natuurlijk extra aandacht voor de (muzikale) gebeurtenissen in 2017! De vragen waren best pittig en het was goed dat we in het team een mooie mix van leeftijden hadden. Veel muziek van nu maar ook muziek van jaren geleden. Uiteindelijk eindigde het team van GroenLinks op plek16 met 155 punten. Helemaal geen slecht resultaat.

Het was bijzonder leuk om met ons team aan deze quiz mee te doen. Muziek verbindt mensen, dat is ook op deze avond weer gebleken. Goed dat dit evenement in het Pop- & Csultuurpodium P3 plaatsvindt.

Wij zien Purmerend als een aantrekkelijke stad met veel cultuur

Wij zijn trots op ons lokale culturele erfgoed en zorgen daar goed voor. Bij een open stad hoort ook een bruisend cultureel aanbod. Kunst stelt vragen bij wat we dachten zeker te weten. Kunst verbeeldt werelden die er niet zijn. Kunst verrijkt ons leven en geeft glans aan ons bestaan. Maar kunst kan ook bijdragen aan ontspanning, ontmoeting en zelfontplooiing, bijvoorbeeld als mensen zingen in een koor, schilderles nemen, dansen in een groep of deelnemen aan een Popquiz.

Voor meer informatie over de Popquiz klik hier http://www.dagvandepopquiz.nl/