René Verhoogt

lijsttrekker

Ik vind het echt een eer om al lijsttrekker aan de slag te gaan

René is zijn werkzaam leven begonnen als verpleegkundige en heeft een professioneel directie en bestuurlijke achtergrond bij Het Nederlandse Rode Kruis, district Amsterdam, Zorgbelang Noord-Holland en de Stichting Centrale Dierenambulance Amsterdam. Vanaf medio januari 2018 is René werkzaam als teamleider van een woonvoorziening voor chronisch drugsverslaafde dak- en thuislozen van het Leger des Heils in Amsterdam. Daarnaast is René de oprichter van de stichting SoGoed. Onder het motto 'Liever delen dan verspillen' houdt de stichting zich bezig met het thema voedselverspilling. Eén van de activiteiten van de stichting zijn de SoGoed Winkeltjes. Dit zijn kleine openbare proviandruilkastjes.

Purmerend is een mooie stad en veel in Purmerend is prima voor elkaar.

Maar het kan veel beter.

Ik wil dat Purmerend een stad wordt met ambitie. Ambitie op het gebied van duurzaamheid, op het gebied van eerlijk sociaal beleid en op het gebied van een overheid die er is voor de burger.

Om dat te bereiken hebben we een groter GroenLinks nodig en daar wil ik bij helpen. Samen met jullie, met alle leden en alle Purmerenders. Samen maken we van Purmerend een echt mooie stad.

In de afgelopen periode heeft GroenLinks laten zien klaar te zijn voor een nieuwe toekomst. Een toekomst met energie, ambitie en verandering.

En dat is goed omdat ik echt denk dat we als GroenLinks nog veel meer zouden kunnen bereiken dan dat wij nu al hebben gedaan.

GroenLinks is er klaar voor. Wij zijn er klaar voor! Ik ben er klaar voor!